Totaal aantal pageviews

donderdag 17 november 2016

Megalomaan


Op ons accountantskantoor heb ik de tv aan staan. Gewoon om op de hoogte te blijven van  het nieuws.
Collega Fröhlich, die mijn kamer komt binnenlopen, kijkt naar de tv en wijst op het scherm. Een stel langlaufers in Zwitserland bewegen zich wankelend over een sneeuwvlakte. ‘Kijk, die gekken gaan,’ zegt Fröhlich.’
‘Ja,’ zeg ik.  ‘Ik snap niet waarom die mensen niet gewoon gaan skiën.Dan ga je veel sneller.’
‘Dat zie je verkeerd, van ‘Gellekom. Langlaufers zijn nu eenmaal mensen die zich te goed voelen voor hellingen.’
Ik geef hier geen reactie op en zie het beeld op tv wisselen: De Amerikaanse media maken zich niet druk. Peilingen wijzen uit dat Trump over vier jaar niet herkozen zal worden. Ik kan niet nalaten een zucht van verlichting te slaken. Maar niet heus.

Dan iets over Termunterzijl. Het zal niet. In het plaatselijke blijf-van-mijn-lijf-huis heeft Machteld op de Kruk (19) vingerverf uitgedeeld aan alle kinderen die in dat huis verblijven. Machteld, die als vrijwilligster in het blijf-van-mijn-lijf-huis werkt, hielp de kinderen hun namen op de muren te schilderen.
‘s avonds doken diverse vaders van de kinderen, die hun kinderen al maanden niet meer gezien hadden, op bij het huis. Er werden diverse liederen gescandeerd waarin het woord fuck centraal stond en er waren spandoeken met teksten als: BLIJF-VAN-MIJN-WIJF.Het blijf-van-mijn-lijf-huis heeft Machteld voorlopig op non-actief gezet.

Volgende onderwerp:Iets over de maan. Het zal weer jaren duren voor de maan weer als supermaan kan worden waargenomen. ‘Tja, is het commentaar van Fröhlich die net een hele gevulde koek in zijn mond propt, ‘zo langzamerhand mogen ze met al die aandacht voor die supermaan wel uitkijken dat het geen megalomaan gaat worden’
Het journaal komt met het laatste onderwerp: de intocht van Kinderklaas en zijn schoorsteenveeg schandknapen. Dat geloof ik wel en ik zet de tv uit. Fröhlich slikt zijn koek door en zegt: Ik heb nog overwogen om naar de intocht te gaan, maar ik wil iets met minder agressie en gedoe dus ga ik met de kids  nu naar FC Utrecht - Ajax....

Die humor van Fröhlich. Je went er gewoon niet aan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten