Totaal aantal pageviews

woensdag 15 juni 2016

Zo’n tent is dit gewoon..


Mijn collega Fröhlich en ik hebben een afspraak met iemand van de belasting en met een van de cliënten van ons accountantskantoor om een belastingprobleem op te lossen. Wij hebben die afspraak in een tent  dat voor een restaurant moet doorgaan.
Als  we gaan zitten hoor ik ergens achter in de keuken de stem van Michael Jackson zingen maar voor hetzelfde geld is het een erg groot dier dat hevige pijn lijdt.
De eigenaar van de tent komt handenwringend naar ons toe: ’wat mag ik voor u betekenen?’
De man heeft een hoop grote tanden met een klein beetje gezicht er omheen. Zijn tanden zien eruit alsof ze voor een heel ander beest bestemd zijn. Zo beneden alle peil ga ik altijd denken als ik niet zo goed in mijn vel zit.


Beleefd bestel ik een glas karnemelk. Fröhlich bestelt bier. ‘Komt in orde heer,’'  zegt grote -tanden -met- gezicht- eromheen.
Dan komt de belastingman binnen.
Grote-tanden-met- gezicht- eromheen loopt handenwringend naar hem toe, buigt bijna en zegt: 'mag ik u een stoel aanbieden?’
'Ik zou maar oppassen', zegt Fröhlich. 'Voor je het weet graait hij je hele interieur mee.' Soms zou je ergens op een eiland willen zitten. Alleen. Zonder elementen als Fröhlich.

De deur wordt nogmaals opengegooid en daar komt onze cliënt binnen. Bezweet voorhoofd, gulp open, verkeerde sokken. Echt een klant voor ons kantoor dus.
‘Sorry meneer,’zegt cliënt tegen  belastingmeneer,’ ik ben wat laat. Ik heb mij verslapen.'
‘Dat komt namelijk zo, het werd nogal laat vannacht.. Mijn vrouw zat met haar vinger tussen de deur.’
‘Zeu zeu', zegt  belastingmeneer vol medegevoel. ‘ Maer daer ga je toch niet dood van?’
‘Zo is dat,' antwoord cliënt. Dat zei de dierenarts ook. Sterker nog, hij vroeg, afmaken maar dat kreng? '
“Hoe is het met jou, gaat de man verder alsof hij net helemaal niet zijn vrouw te grabbel heeft gegooid: ‘Nog steeds vrijgezel?’
‘Nou, nou, , lacht belastingmeneer zuinigjes. ‘dat heeft ook zijn veurdelen heur. Ik wou dat ik veur elke eh...dame waar ik mee geslapen heb, een euro kreeg ,hahahahahahaha..’
‘Waarom?’ komt cliënt er tussendoor. ’Wou je een krant kopen?’
Ik vermoed dat belastingmeneer cliënt's belastingprobleem niet gaat oplossen.


Grote-tanden-met- gezicht- eromheen laat van schrik een blad vol drank vallen.
Vanuit de keuken klinkt nu de stem van Gerard Joling maar voor hetzelfde geld is het Gordon  in doodsnood die besprongen wordt door een roedel doorgefokte belastingambtenaren.

Ik bedoel, zo’n tent is dit gewoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten