Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 september 2016

Zeikende wijven



Naast mij aan de bar een redelijk door-getatoeëerde man met een glaasje met iets geligs erin voor zich. Hij lijkt redelijk kachel. Wiebelt op zijn kruk heen en weer. “Neem van mij een glas,’ bromt hij.
Ik wijs hem op mijn bordje met karnemelkse pap die de barman net voor mij neerzet.
Uitpuilende ogen. Dan: ‘Ben jij homo?’
'Ben jij een door-getatoeëerde dorpspastoor met een link naar jochies onder de vijftien?’, is mijn wedervraag.
Hij lacht: ‘Nee, ik ben gewoon lid van een sportschool’. De man begrijpt het niet. Ik vraag mij af wat er in dat gele spul in zijn glas zit.

‘Ik kijk altijd naar Scandinavische politieseries,’ gaat hij verder en neemt een slok van zijn bewerkte zoutzuur. ‘Meestal Zweedse series. Maar weet je waar ik een probleem mee heb? Die politiemannen zijn altijd getrouwd of net getrouwd. Maakt niet uit; hun wijven maken altijd problemen als hun kerels moeten werken. Dan moeten er zes moorden worden opgelost dus die politieman is ‘s nachts veel weg. Wat denk je? Zeiken, meneer! Dat doen die wijven in die series, altijd maar zeiken!’
Hij neemt nog een slok en ik lepel in mijn karnemelkse pap dat enigszins klontert.

Barman zet de tv aan boven de bar. Dronken man keert in zichzelf en overdenkt de zeikende wijven in Zweedse televisieseries. Op tv reclame: Dove! ‘Moet je ook gebruiken zeg ik tegen de dronken man en wijs op het scherm. Lodderig kijkt hij.; “Hee lul, ik ben geen mietje hè!
Wat moet iemand als ik Goddomme met die Dove troep.’
‘Koop het dan voor je vrouw, ’zeg ik. ‘Elke vrouw is tevreden met Dove, vochtinbrengend geluk. Komt gewoon door je huid naar binnen, wist je dat? Drie weken gebruiken en je bent tot in je reet gehydrateerd.’
‘Wat zit ik nou uit te leggen, homo,’ zegt hij. ‘Ik heb geen wijf. Die zeiken alleen maar.’

Reclame wordt afgewisseld door een film. Zweeds..Politieserie.  De man neemt een slok en gaat er eens goed voor zitten. En lazert van zijn kruk. Op tv schreeuwt een vrouw tegen een politieman. Ik neem nog een hap van mijn karnemelkse pap..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten