Totaal aantal pageviews

dinsdag 20 juni 2017

De sneue Einstein generatie


Voor mij is dit een dagelijks terugkerende irritatie. Die rond de dertigers. Voorzien van pruillipje en teksten als " zeg maar," "een soort van," en "even checken" Mijn buurman Wiebe heeft het dan over de Niks generatie, maar dat terzijde.

De geschoren bovenlip wordt bij voorkeur door deze generatie gedragen. De generatie die een kreet als "OEPS" slaakt als er iemand van zijn barkruk valt met een beroerte of zo iets frivools. De geschoren bovenlip en partners, doorgaans academici, zijn ook diegene die vrijwillig in een volkswijk gaan wonen, want 'be the change you want to see'.
Verder natuurlijk ook de jonge, talentvolle en met geschoren bovenlip (en onuitstaanbare) grafisch ontwerpers, die hun inspiratie halen uit... één keer raden, ja hoor, inderdaad: Scandinavië.

Je gelooft het niet , maar laatst hoorde ik een geschoren bovenlip van rond de dertig uitweiden over zijn huis in een volkse buurt. Hij zei: 'Natuurlijk was het spannend om naar een wat Volkse wijk te verhuizen, amice (???) Ik vroeg mij af; ga ik hier wel aansluiting vinden met de buurt.. Om wat sneller aansluiting te vinden zette ik een Scandinavisch bankje voor mijn deur. Als conversation starter, dacht ik: dit is een signaal aan de beurt. Een soort van, zeg maar, ook met geschoren bovenlip academici kun je best een praatje maken. Ik denk dat ik daarmee de totale social dynamic op zijn kop heb gezet.
Zo heb ik bijvoorbeeld met een overbuurman , zeg maar, een soort van volkse man, die voor zijn deur een sigaretje stond te roken,fascinerende conversaties gevoerd over de tabaksindustrie. En nu is hij gestopt...denk ik. Ik heb hem al en soort van tijdje niet meer gezien, zeg maar..'

Beneden mij woont ook een dergelijk stuk afval. Een General manager bij een gigantische multinational die voorziet in Macro biotische goederen, maar er zelf niet voor terugdeinst om tijdens barbecues, met zijn bloten handen, met zijn tanden, stukken vlees van het bot van een halve koe af te rukken. Ik bedoel maar.
Maar je moet er mee leven. Wat moet je anders...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten