Totaal aantal pageviews

maandag 2 oktober 2017

BRANDBRIEF AAN DIRK VAN DEN BROEK

Verachte Directie,

Vorige week viel uw “huis-aan-huis-magazine, Dirk 75 (feest) feestelijk in mijn brievenbus. Van harte met deze mijlpaal!
Let u overigens even op de formulering, ja? “Brievenbus”. Het woord zegt het al, een bus voor brieven.
Dus niet voor huis-aan-huisbladen! Anders had het wel 'huis-aan-huisbladenbus' geheten!

Hoe dan ook, ik bladerde in het blad en zag een rubriek genaamd: “win 1 minuut gratis winkelen” (twee bladzijden na het buitengemeen interessante artikel:”Nigeriaanse kip van Dennis”

Nu zit ik met het volgende probleem: Enkele jaren geleden loste ik elke week uw puzzels (LEKKERDOEN) op en stuurde ik  mijn oplossing naar puzzel@lekkerdoen.nl. waarna ik mij een week lang liep te verlekkeren op uw aankondiging van de door mij gewonnen prijs, zijnde een boodschappentas met een cheque van 50 Euros.
Nu ik uw blad Dirk75 onder ogen krijg herinner ik mij ineens dat ik u toen een brandbrief schreef waar u nooit op hebt gereageerd.

Onder treft u een samenvatting van die brief aan.

Beste Dirk,

Laatst zette mij  aan mijn bureau teneinde uw puzzel in een handomdraai op te lossen. Want wees eerlijk, die puzzels van u stellen geen ruk voor. Zelfs een demente Gorilla (niet de tamme maar de vrij in het wild levende) lost ze met één vinger in de neus op. Twee vingers lukt niet omdat de vingers van de Gorilla daar iets te dik voor zijn, maar dat geheel terzijde.
Echter, wie schetst mijn verbazing als ik, van links naar rechts (horizontaal.red.) bij nummer 13 ben aanbeland? Daar werd mij gevraagd een ander woord te verzinnen voor “belasting voor het gebruik van een weg”.
Peulenschil voor mij uiteraard dus met mijn pen (Parker,gouden editie) in de aanslag spoedde ik mij naar hokje 13 om daar de oplossing (tol) in te vullen.
Het klamme zweet brak mij uit omdat ik dat hokje niet kon vinden! Nummer 13 was er gewoon niet en verlamd van paniek bleef mijn Parkerpen (gouden editie) boven het kruiswoordraadsel zweven.

Na een luttele 30 minuten waarin ik mijn schrik te boven trachtte te komen door een verfrissende douche en inname van een tablet Oxazepam met een eliminatiehalfwaardetijd van ongeveer een dag, zette ik mij weer monter achter het bureau. Geen nood, dacht ik. Wanneer ik de rest invul kom ik ook wel tot de oplossing. Niet dus! Ook de nummers 22 (deel van de hals) en 33 (dikke paling) ontbraken. Terwijl van boven naar beneden (verticaal.(red.)) de nummers 47 (bedrog) en 13 (zenuwtrekking) ontbraken.
Kortom, ik werd belet in het oplossen van de puzzel.

Kon ik mee leven! Na 5 dagen slikken van zes Oxazepammetjes per dag herpakte ik mij en stelde mij in op de eerstvolgende puzzel.
En nu komt het: de eerstvolgende "Lekker Doen” viel in mijn brievengleuf en gehaast sloeg ik het blad op pagina 22 open.
Echter, het gebruikelijke “Lekker Doen Kruiswoordraadsel” op pagina 22 ontbrak!
Jazeker, daarvoor in de plaats bevond zich, na overigens een kwartier zoeken mijnerzijds, op bladzijde 23(??) een zogenaamde “Sudoka” Een diagram waarin mij werd verzocht om kolommen cijfers op te lossen.
Wat nou, Lekker Doen Kruiswoordraadsel!! Helemaal niet Lekker Doen!! Want ik ben rekenblind Meneer Van den Broek!! En behalve dat, ook kleurenblind al doet dat in dit verband niet ter zake. En had ik het al over nachtblind gehad??
Door uw flagrante schending van de rechten van rekenblind Nederland loop ik nu de prijs van een gratis boodschappentas mis!
Weet u wel hoeveel Oxazepammetjes mij dit gekost heeft?? Juist ja. Meer dan de prijs van de inhoud van de te winnen boodschappentas.

Wachtend op uw excuses (in de vorm van een gevulde boodschappentas) verblijf ik inmiddels in coma,


met de minste Hoogachting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten